صلصالی ها

خانه انیمیشن صلصال

خانه انیمیشن صلصال

دومین نشست دوستانه خانه انیمیشن صلصال

چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴ ق.ظ
«سید محسن حسینی» در این نشست طی سخنانی ضمن خوشحالی از حضور مجدد در شهر مشهد گفت: در روزگاری که ما در مشهد فعالیت داشتیم فضای هنری مانند الان فراهم نبود و شما جوانان قدر این شرایط را بدانید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

وی در ادامه به برخی از فعالیت های هنری خود در ایران اشاره کرد و افزود: من از اوایل دهه هفتاد در مؤسسه «در دری» در مشهد کار طراحی را آغاز کردم و در کنار طراحی، آموزش نقاشی را نیز آنجام می دادم و خوشحالم از این که توانستم در آن شرایط آن گونه فعالیت داشته باشم که الان می توانم با افتخار از آن دوران یاد کنم.

حسینی ادامه داد: بعدها شرایطی فراهم شد که من وارد دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شدم و توانستم در رشته کارگردانی با گرایش انیمیشن از این دانشکده فارغ التحصیل شوم و بعد از سقوط طالبان راهی افغانستان شدم و فعالیت خود را در کابل آغاز کردم.

این هنرمند افغانستانی مقیم نروژ خاطرنشان ساخت: 10 سال تمام با تمام مشکلات در افغانستان ماندم به این امید که شرایط برای کار بهتر شود، ولی متاسفانه شرایطی فراهم نشد که بتوانم دغدغه ها و ایده های خود را جامه عمل بپوشانم و مجبور شدم که دوباره از افغانستان مهاجرت کنم.

وی در ادامه روند ساخت انیمشن از ایده تا اجرا را برای هنرمندان جوان مهاجر تشریح کرد و افزود: این هنر در افغانستان بسیار نوپا است و متاسفانه حمایت کننده هم ندارد، ولی شما جوانان ناامید نشوید و از شرایط مهاجرت نهایت استفاده را ببرید.

حسینی افزود: حضور شما جوانان مشتاق برای فراگیری این هنر قابل تقدیر است و سعی کنید از تجربیات هنرمندان این عرصه بهره ببرید.

«محمد واثق احسانی» مسئول «خانه انیمیشن صلصال» در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس در مورد هدف از برگزاری این نشست گفت: هنر انیمیشن در میان مهاجرین و در خود افغانستان خیلی نو پا است و ما به دنبال کشف استعدادهای جوانان در این عرصه هستیم و تلاش داریم این هنر را در میان مهاجرین ترویج کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما در نهایت تولید انیمیشن های سه بعدی است و در کنار  آن اهداف فعالیت هایی مثل کارگروه های هفتگی برای علاقه مندان هنر انیمشن است که در دومین نشست از سید «محسن حسینی» از هنرمندان برجسته این هنر دعوت کردیم تا از تجربیات وی استفاده کنیم.

احسانی یادآور شد: فعالیت‌های دیگری که ما داریم در حال حاصر تقویت نیرو و آموزش است تا بتوانیم این هنر را به دیگر علاقه مندان آموزش دهیم تا در آینده از همین افراد برای تولید استفاده کنیم.

این هنرمند جوان مهاجر ادامه داد: انیمیشن یک کار گروهی است که ما بر آموزش پا فشاری ویژه‌ای داریم تا یک تیم قوی را در آینده بتوانیم شکل بدهیم و افرادی که اکنون در خانه انمیشن صلصال حضور دارند، در بخش های دو بعدی و سه بعدی فعالیت می‌کنند و در آینده ما شاهد تولیدات انیمیشن‌های سه بعدی از اعضای این گروه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۱
ناصر بخشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی